Spring naar inhoud

Nieuws

Vanaf 10 juni is het weer mogelijk om speelgoed te lenen bij de speelotheek. Dit gaat vanaf nu wel op een andere manier dan je gewend bent. Wij moeten (en willen) ons immers houden aan de richtlijnen van het RIVM. In het kort komt het er op neer dat we het persoonlijke contact zo veel mogelijk moeten beperken voor ieders gezondheid. Daarom gaan we vanaf nu op een andere manier speelgoed uitlenen.

De speelotheek is vanaf woensdag 10 juni 2020 weer open tijdens de reguliere openingstijden: woensdag van 09:00 –11:00 uur en zaterdag van 10:00 – 12:00 uur. Vanwege de beperkingen van de overheid en het protocol van ’t Klooster (waar wij onze ruimtes huren) gaan de uitlenen als volgt in het werk:

  • We werken met tijdsblokken voor het inleveren en het lenen van speelgoed. Ieder lid reserveert 20 minuten voor een bezoek aan de speelotheek. Er mogen steeds max. 7 personen binnen zijn (dat is incl. 2 à 3 vrijwilligers van de speelotheek).
  • Reserveer vooraf een tijdsblok van 20 minuten via de datumprikker. Geef bij het reserveren jouw lidmaatschapsnummer op in het ‘opmerkingen’ veld.
  • Je bent welkom tijdens dit tijdsblok om geleend speelgoed in te leveren en  speelgoed uit te kiezen. Bekijk thuis alvast het assortiment op de website: www.de-santenkraam.nl/wp/speelgoed/speelgoed-overzicht/. Het is niet mogelijk om speelgoed te reserveren.
  • Je mag je kinderen weer meenemen aangezien zij onderling geen afstand hoeven te houden. Om de drukte te beperken mag er maar 1 volwassenen per lidmaatschap naar de uitleen komen.
  • Kom op het moment dat het door jouw gereserveerde tijdsblok start naar binnen. Wacht tot die tijd buiten om te voorkomen dat er te veel mensen in het gebouw zijn.
  • Heb je niet gereserveerd, of kom je buiten de tijden van jouw gereserveerde tijdsblok, dan kunnen wij je helaas niet binnen laten.
  • Blijf thuis bij klachten zoals koorts, hoesten, niezen, keelpijn, dit geldt ook voor kinderen. 

 

Speelgoed inleveren en lenen:

  • Maak het speelgoed thuis goed schoon en controleer de onderdelen voordat je het inlevert.
  • De vrijwilligers controleren het speelgoed en je kan ondertussen nieuw speelgoed uitzoeken. Mocht er onderdelen missen of kapot zijn dan moet de boete direct betaald worden.
  • Controleer zelf of het door jou gekozen speelgoed compleet is voordat je het meeneemt. Het speelgoed gaat na de zomervakantie niet meer 48 uur in quarantaine.
  • We rekenen geen kosten voor te laat teruggebracht speelgoed.

Zien we je snel?

Wat kijken wij er naar uit om weer veel vrolijke kindergezichtjes te zien. Want spelen is toch het leukste wat er is? We vinden het natuurlijk jammer dat we jullie niet allemaal tegelijk kunnen ontvangen. En we realiseren ons dat het voor jullie misschien ook wel erg onhandig is dat je alleen op afspraak kan komen. We hopen op jullie begrip en geduld. Ook willen nogmaals alle vrijwilligers bedankt voor hun enthousiaste inzet, zonder hen was dit niet mogelijk geweest.

Hopelijk zien we jullie snel! Mocht je vragen hebben kijk dan op onze website of stuur een mail naar info@de-santenkraam.nl.

 

Vanaf woensdag 11 maart is de Speelotheek gesloten.

Uit voorzorg vanwege het Corona virus is besloten de Speelotheek tijdelijk te sluiten. We houden de ontwikkelingen in de gaten, en zullen via onze website en Facebook pagina informeren wanneer de Speelotheek weer open gaat. Eventuele boetes vanwege te laat ingeleverd speelgoed worden uiteraard verrekend.

Op zondag 17 maart is er weer een open dag in Dorpshuis 't Klooster!

Met live muziek, leuke activiteiten en workshops waardoor u zelf kunt ervaren wat er te BELEVEN valt in ons Dorpshuis.

Ook de Speelotheek is aanwezig op de open dag zodat iedereen een leuk spelletje kan spelen en bij mooi weer kan spelen met het buiten speelgoed!

Zien we jullie ook op 17 maart?

Speelotheek de Santenkraam leent al ruim 30 jaar speelgoed uit en geeft (groot)ouders advies over speelgoed. Om ons speelgoedassortiment te kunnen blijven vernieuwen, wordt ieder voorjaar en najaar een kleding- en speelgoedbeurs georganiseerd.

Elke beurs zoeken wij helpende handjes om de speelgoed- en kledingbeurs mogelijk te maken. Van het ophangen en neerzetten van het speelgoed en kleding tot het helpen van klanten tijdens de beurs en het afbreken van de beurs na afloop. Met hoe meer vrijwilligers we zijn, hoe makkelijker het wordt om de beurs te organiseren.

Kijk voor meer informatie op deze pagina: helpende handjes.

Speelotheek de Santenkraam heeft een nieuwe website!

De grootste wijziging is dat het nu ook mogelijk is om al het speelgoed dat we hebben online te bekijken. Het is mogelijk om op categorie, leeftijd een omschrijving te zoeken. Het overzicht zal in de toekomst nog verder uitgebreid en geactualiseerd worden.

Kijk snel rond op onze nieuwe website! We zijn benieuwd wat jullie er van vinden!

Met genoegen nodigt het bestuur van speelotheek De Santenkraam je uit voor het bijwonen van de jaarlijkse algemene ledenvergadering op dinsdag 8 mei 2018 om 20.00 uur in Bavel.

Je kan je opgeven via het e-mail adres: bestuur@de-santenkraam.nl.
Dan ontvang je de definitieve locatie.

We bespreken het financiële plaatje van 2017 en 2018 van de speelotheek.
Indien akkoord, wordt 2017 afgesloten en de begroting van 2018 goedgekeurd.

Met ingang van 25 mei 2018 moeten alle organisaties die met persoonsgegeven werken voldoen aan de nieuwe privacywetgeving Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De speelotheek moet ook aan deze nieuwe wetgeving voldoen. Binnen de speelotheek worden al jaren alleen gegevens van leden vastgelegd die nodig zijn om de uitleen goed te kunnen draaien en speelgoed voor de juiste doelgroep aan te schaffen. De komende tijd zullen we zorgen dat we met alles ook aan deze aangescherpte wetgeving voldoen.

Wat verandert er voor de leden? Eigenlijk verandert er niet zo veel voor de leden van de speelotheek. De nieuwe wet schrijft voor dat elk lid het recht heeft om de gegevens die de speelotheek van hem/haar heeft vastgelegd in te zien en aan te laten passen. Dat is altijd mogelijk tijdens een uitleen. Daarnaast mogen gegevens van oud-leden niet langer dan 2 jaar bewaard blijven. Ook daaraan voldoet de speelotheek al lange tijd. Heb je vragen over hoe de speelotheek met je gegevens omgaat? Stuur dan een mail aan bestuur@de-santenkraam.nl.

We zijn er trots op dat sinds kort BredaPas houders tegen speciaal tarief bij ons een abonnement af kunnen sluiten. Dankzij de Gemeente Breda kunnen nog meer kinderen uitdagend speelgoed komen lenen.

Meer informatie over de BredaPas kunt u vinden op: www.breda.nl/bredapas